Revisie e‑bike batterij 

Heeft jouw e-bike niet meer de kracht of het bereik van voorheen?

Levert je batterij niet meer dezelfde kracht? Wil je langer of verder te kunnen fietsen met je batterij? 

Geef de batterij een tweede leven door deze te laten reviseren.

Wat houdt een revisie feitelijk in?

Een revisie wil zeggen dat de buitenkant van de batterij, de behuizing, behouden blijft maar de binnenkant wordt vernieuwd. 

Er wordt een volledig nieuw cellenpack geplaatst zodat de batterij weer zijn originele capaciteit krijgt, of zelfs een hogere capaciteit indien je dat wenst.

Wat zijn de voordelen van een revisie?

Wat zijn de nadelen van een revisie?

Wat kost een revisie?

De prijs is afhankelijk van de capaciteit van de batterij. Kijk op de batterij na hoeveel Ah of Wh deze heeft en neem vervolgens contact op met CycloService voor de prijs.

Een aantal voorbeelden¹:

+ € 7,00 bebat


  1. prijzen juni 2023

CycloService reviseert de batterij niet zelf maar doet hiervoor een beroep op gespecialiseerde bedrijven die op een deskundige en milieuvriendelijke wijze batterijen reviseren. De prijzen, leveringstermijnen en voorwaarden worden bepaald door deze bedrijven.

Aandachtspunten

Niet herstelbare batterijen

Door de extreme groei en snel veranderende markt is het heel moeilijk om een overzicht te geven van batterijen die niet herstelbaar zijn.

Het loont altijd om de batterij op te sturen naar de onderaannemer zodat deze kan nakijken of deze herstelbaar is of niet.

Indien de batterij niet herstelbaar is proberen wij altijd een oplossing aan te bieden voor de klant. Deze oplossing bestaan meestal uit een white label compatibele batterij of nieuwe merkbatterij.

Enkele batterijen die niet te herstellen zijn:

Batterij Management Systeem (BMS)

BMS staat voor Battery Management System. Dit is elektronica die de staat van de accucellen bewaakt. Daarmee beheert een BMS ook de kwaliteit (status) van het gehele batterypack. Een BMS stopt het laden wanneer de maximale spanning is bereikt. Daarnaast zal zo'n systeem de laadspanning van de afzonderlijke batterijcellen balanceren. Ook kan het de stroomtoevoer onderbreken om het voltage bij te stellen. Alle automatische handelingen van een Battery Management System zijn erop gericht het maximale uit de batterij te halen.

Indien de BMS stuk is van de batterij moet de onderaannemer tot op BMS basis reviseren, dit brengt een meerprijs mee.

Bij een werkende batterij is er altijd een heel kleine kans dat bij het openen van de behuizing de batterij niet meer werkt achteraf. CycloService noch de onderaannemer kunnen dit niet voorspellen en kunnen hiervoor nooit verantwoordelijk gesteld worden.